سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبسایت خبری آفتاب

صفحه خانگی پارسی یار درباره

مهاجرت؛ از قول تا واقعیت


این بار هر خانواده ایرانی فرزندان خود را برای تحصیلات عالی به خارج از کشور فرستاده و بیشتر موضوع مهاجرت را «فرار مغزها» می نامند، اما این روزها به دلیل مشکلات فراوان در زندگی خانوادگی ایرانیان نیز در حال رفتن هستند. فرزندانشان اما مجبور به تبعید هم شدند.

مهاجرت از کشورمان در سال های اخیر مشکل جدیدی نیست، اما از زمانی که تحریم ها اجرایی شد، سختی در بین مردم به حدی رایج شد که بخشی از کشور را بیش از هر زمان دیگری به سمت مهاجرت کشانده است. افزایش و شنیدن خبر مرگ مهاجران، بیکاری بالای فارغ التحصیلان جامعه، مشکلات معیشتی و نبود امنیت روانی مهاجرت مردم را تسریع کرد. این در حالی است که اگر مردم در آرامش و رفاه باشند، دچار کوچ خطرناک و پرهزینه نمی شوند. این در حالی است که سازمان های مهاجرتی نیز با تبلیغات گسترده و وعده های رنگارنگ در فضای مجازی سعی در تصاحب این بازار برای خود دارند.

شرایط نامناسب اجتماعی دلیل مهاجرت من بود

مهناز شهروندی که 11 سال است در آلمان زندگی می کند در گفت و گو با خبرنگار ایمنا این مطلب را بیان کرد. من زندگی می کنم.

وی با بیان دلایل مهاجرت خود گفت: شرایط سخت اجتماعی در ایران و ساختن آینده ای بهتر برای پسرم باعث شد که مهاجرت کنم، مطمئنا در سال های اول حضورم در آلمان و با وجود حضور فشرده با شرایط سختی مواجه شدم. دوستان و آشنایان خیلی طول کشید تا به شرایط عادت کنم، مدتی تصمیم گرفتم به ایران برگردم اما اصرار کردم که بمانم و حالا بعد از 10 سال از شرایطم راضی هستم.

مهاجرت در شرایط فعلی بسیار سخت است

مهناز درباره افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی را دارند، تصریح کرد: در شرایط کنونی که ویروس کرونا در دنیا شیوع پیدا کرده است، فکر نمی‌کنم جابه‌جایی آسان باشد، اما در شرایط روزمره در آلمان کار پیدا کنید. نیاز به تخصص در کار دارد و از سن خاصی برخوردار است، در دو موضوع ذکر شده حائز اهمیت است و بدون در نظر گرفتن این مقوله ها نمی توان در رابطه با افرادی که در یک کار خاص کار می کنند و تجربه در آلمان کار کرد. ، آنها باید کار کنند. و دو تا سه سال تحصیل بگذرانند تا بتوانند در شهرها زندگی کنند و مشغول به کار شوند

وی در پایان خطاب به افرادی که قصد مهاجرت دارند گفت: می دانم زندگی در ایران به خصوص در شرایط فعلی چقدر سخت است. اوایل قصد مهاجرت دارند من پیشنهاد می کنم چون من جای آنها نیستم بعضی از آنها سالها درس خوانده اند و الان نمی توانند کار واقعی پیدا کنند در واقع زندگی دارند آنها زندگی نمی کنند. زندگی عادی، اگرچه این افراد به دلیل بی ثباتی اقتصادی نمی توانند آینده خود را برنامه ریزی کنند. اما باید بگویم اگر وابستگی عاطفی شدیدی به خانواده و عزیزانشان دارند، بهتر است بیشتر به تصمیم خود فکر کنند و تا آخر برای ماندن در ایران بجنگند. .

دانش آموزان باید تمام فیلدها را بررسی کنند

اشکان دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه سئول کره جنوبی است و درباره اقامت خود در این کشور به خبرنگار ایمنا گفت: ابتدا اساتیدی را در رشته مکانیک در دانشگاه های مختلف دنیا پیدا کردم و ضمن ارتباط با آنها تصمیم گرفتم. برای گرفتن ویزای تحصیلی برای انتخاب کره جنوبی برای مهاجرت قطعا بررسی همه جوانب مهم است و مهمتر از آن گرفتن بورسیه تحصیلی از دانشگاه مقصد است که به نظر من هیچ دانشجویی نمی تواند با هزینه های شخصی زندگی کند.

وی در خصوص انتخاب کره جنوبی به عنوان کشور مقصد گفت: با توجه به رشته تحصیلی و بازار کار و البته علاقه شخصی ام به این کشور، کره را انتخاب کردم، اهل جنوبی هستم و اینها انتخاب محل برگزاری بسیار مهم است. فرا گرفتن. خوشبختانه، توانستم خود را با شرایط وفق دهم، مطمئناً حضور همسرم در اینجا باعث شد احساس کنم در خانه نیستم و به سرعت با فرهنگ کره جنوبی آشنا شدیم. euromy.info


اشکان در توضیح این توصیه برای کسانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، می گوید: دانشجویانی را که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند توصیه می کنم تمام شرایط را بررسی کنند، بازار کار هر رشته مهم ترین پارامتر برای انتخاب کشوری است که زبانی که استفاده می کنید. به مردم نگاه کن . آنها می توانند دوری از خانواده خود را تحمل کنند. در مورد کشورها، برخی از آنها برای دانشجویان بورسیه می دهند و دانشجوی دکترا توسط دانشگاه ها جذب می شوند، اما در کشورهایی مانند انگلیس یا استرالیا، دانشجویی وجود ندارد که بورسیه تحصیلی داده شود، بنابراین آنها مجبور به تحصیل با هزینه شخصی خود شوند. بدون تحقیق و انتخاب منطقه تحصیلی امکان پذیر نیست.

تمام جنبه های مهاجرت باید در نظر گرفته شود

علیرضا سالاریان، رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شهر اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بحث مهاجرت و تاثیر آن بر اقتصاد، فرهنگ و... فضای زیادی دارد. تاثیر فضای مجازی بر آنهاست و کارشناسان مربوطه باید اظهار نظر کنند، اما وزارت امور خارجه از سفارتخانه ها و وزارت امور خارجه کشورمان اطلاعات دریافت می کند و باید بگویم که سیستم های کنسولی وزارت امور خارجه در سایر موارد کشورها بازخورد ارائه می کنند. هشدارهای لازم به مردم خود در مورد مهاجرت غیرقانونی.

وی ادامه داد: اگر مردم می خواهند مهاجرت کنند باید از مجاری قانونی، موسسات و شرکت هایی که می توانند به آنها اعتماد کنند این کار را انجام دهند و شرایط کشوری را که به آنجا می روند به دقت مطالعه کنند و خیالشان راحت باشد و از عملکرد نهادهای داخلی راحت باشند. اطلاعات مهم. به عنوان پذیرش، میزان نیروی کار و در صورت تحرک تحصیلی، مبلغ شهریه را در سایت دانشگاه معتبر بررسی کنید تا افراد ضرر نکنند.

کسانی که در مهاجرت به دنبال منافع و وعده های جعلی هستند

سرپرست دفتر وزارت امور خارجه در شهرستان اصفهان گفت: شواهد نشان می دهد که مهاجران ایرانی بدون اطلاعات کافی و با سخنان اغواگرانه برخی سودجویان تصمیم به ترک کشورمان گرفته اند، اکثر این مهاجرت ها به شکست ختم می شود و مردم نیز اگر آنها قصد انجام چنین کاری را دارند، باید از موسسات معتبر عبور کنند. اقدام و استفاده از مجاری قانونی توصیه می شود.

وی با توجه به معیارهای اصلی تحصیل در خارج از کشور افزود: مشکل پذیرش بدیهی است، دانشجویان باید قبل از شروع به کار تمامی ویژگی ها و بورسیه های دانشگاه را بررسی کرده و نوع بورسیه را مطالعه کنند و در صورت تحصیل در مقطع متوسطه دانشگاه آسان ترین آن را در نظر بگیرند. نوع مهاجرت وجود دارد و جای نگرانی برای دانشجو و خانواده وجود ندارد، اما نیروی کار برای کارهای کشور محدود است و دلالان در این زمینه فعالیت می کنند، مردم باید بدانند که آیا این شرکت ها قانونی هستند یا خیر.

زندگی برای افراد بدون پول و مهارت سخت است

سالاریان تصریح کرد: برخی تمام سرمایه خود را به واحد پول رایج کشور مقصد تبدیل کرده اند و فکر می کنند پس از مهاجرت به راحتی می توانند کار پیدا کنند. برای کسانی که مهارت و سرمایه لازم را ندارند.

وی درباره تبلیغات تحریک‌آمیز برخی از سازمان‌های مسافرتی گفت: برخی سازمان‌ها در داخل و خارج از کشور اقدام به درج آگهی‌هایی می‌کنند که مبنایی ندارد و فقط مشکل‌ساز است. علاوه بر این، در کشورهای دیگر شرایط برای تامین اسکان و مایحتاج روزانه سخت‌تر است و اگر درآمد کافی ندارید، باید سعی کنید زندگی را سخت کنید. برای برخی از افراد، تنها خواستن برای داشتن یک زندگی خوب کافی نیست. همانطور که قبلاً گفتم، زمینه هایی مانند فناوری و سرمایه وجود دارد که می تواند منجر به یک زندگی خوب شود.

ما از برخی مهاجران خبر نداریم!

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شهر اصفهان ضمن صحبت در مورد افراد یا خانواده های دارای مهاجرت غیرقانونی، افزود: خانواده هایی را می بینیم که به دفتر وزارت امور خارجه در شهر اصفهان مراجعه می کنند و آنها را می بینیم. می خواهند در مورد عزیزان خود بدانند.اما معلوم نیست این افراد چگونه از کشور خارج شده و به مقصد رسیده اند، در حالی که اطلاعی از آنها در دست نیست و ممکن است در راه تصادف کرده یا جان باخته باشند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از روش های مهاجرت غیرقانونی حضور هموطنانم در ترکیه و عراق است چرا که ورود هموطنانم به ترکیه و عراق به این دلیل است که بدون اخذ ویزا امکان ورود به این کشورها وجود دارد و ایرانی ها به راحتی می توانند این کار را انجام دهند. به آنجا سفر کنید، اما گاهی اوقات توسط ایرانیان مقیم این کشورها قانون شکنی می شود. ما کشورهایی هستیم و آنها به دلیل تخلف از قوانین دستگیر و زندانی می شوند، در این صورت کار وزارت امور خارجه کشورمان را سخت می کند، زیرا در این زمینه مشورت و حتی این نوع لازم است. رفتار به اعتبار یک کشور لطمه می زند.

سراوان تصریح کرد: برخی افراد فکر می کنند شرایط برای زندگی خوب در خارج از کشور وجود دارد و در آنجا مدینه فاضله وجود دارد، بسیار اشتباه می کنند یا افرادی که در کشورهای دیگر می شناسند از آنها می خواهند که برای مهاجرت اقدام کنند.

بهترین امید به زندگی عامل مهاجرت های خطرناک و پرهزینه است

امان الله قرایی مقدم جامعه شناس در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در مهاجرت به طور کلی با دو نوع جابجایی داخلی و خارجی مواجه هستیم که منطقه یا کشوری با بیکاری و مشکلات معیشتی مواجه است. طاقچه مورد نظر اگر شهروند نداشته باشد، مشکل مهاجرت به وجود می آید.

وی با اشاره به نتایج تحقیق بر روی 95 هزار نفر در فرانسه، تصریح کرد: افرادی که از هوش بالایی برخوردار هستند و موقعیت و منطقه ای را که در آن زندگی می کنند اندازه گیری می کنند، نمی توانند آنها را جذب و حفظ کنند، مهاجرت می کنند و این مهاجران شرایط را تشخیص می دهند، زیرا هوش یعنی قدرت. . و سازگاری انسان با محیط

این جامعه شناس می گوید: وقتی انسان با محیط خود سازگاری پیدا نمی کند و همیشه احساس درد و ناراحتی می کند به جای دیگری نقل مکان می کند، امروز برخی خانواده ها وضعیت روحی و روانی کشور را که مناسب ماندن است نمی بینند، بنابراین می بینیم. مهاجرت بیشتر نمونه ای از خانواده سردشتی که در چند روز گذشته در کانال «منش» غرق شدند.

وی در خصوص سابقه طولانی هجرت گفت: در طول تاریخ مهاجران زیادی برای بهبود شرایط خود هجرت کرده اند که نمونه آن حضرت رسول (ص) یا حضرت علی (ع) است که در ابتدای اسلام هجرت کردند.

مهاجران تأثیر زیادی در توسعه مناطقی که به آنجا نقل مکان کردند داشتند

کرای مقدم با بیان اینکه این مناطق به دلیل هوشمندی مهاجران فضای توسعه را ایجاد کردند، گفت: مهاجران، مهاجران داخلی و خارجی در کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، استرالیا یا جمهوری دومینیکن زندگی می کردند. ، به توسعه منطقه کمک کرد، به مهاجرت رفت، موثر بود، زیرا بسیاری از ایرانیان در نقاط مختلف دنیا کارهای بسیار مثبتی انجام دادند و به پیشرفت کشوری که در آن ساکن شدند کمک زیادی کردند.

وی با اشاره به اینکه جامعه شناسان مکتب شیکاگو رابطه زیست شناسی و انسان را در مهاجرت می دانستند، گفت: جایی که مناطق و محیط مردم را به سمت مهاجرت سوق می دهد که انتخاب درستی است یعنی شهر یا استان صحیح است. یک راه درست را انتخاب کرد. مردم..

این استاد دانشگاه درباره علل اجتماعی مهاجرت می گوید: بیکاری، فقر، نبود آزادی و امنیت روانی می تواند عامل مهاجرت باشد. چند سالی است که مهاجرت «فرار مغزها» در کشور ما تحت تأثیر نبود شرایط مناسب برای تحصیل یا زندگی و همچنین تبلیغات در رسانه های گروهی خارجی و البته استقبال بود. تعداد مهاجران از کشورهای دیگر و خدمات آنها به مهاجران بدون تغییر باقی مانده است.